UWAGA MIESZKAŃCY POWIATU GŁOGOWSKIEGO
Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Głogowie ma przyjemność poinformować, że wzorem roku poprzedniego rozpoczyna realizację Programu „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej" – edycja 2021, finansowanego ze środków pochodzących z Funduszu Solidarnościowego.
Celem Programu jest wprowadzenie usługi asystenta jako formy ogólnodostępnego wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym.
Program skierowany jest m. in. do osób niepełnosprawnych posiadających orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności, zgodnie z ustawą z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych albo orzeczenie równoważne do wyżej wymienionego, które wymagają usługi asystenta w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym.
Usługi asystenta mogą świadczyć:
- osoby posiadające dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w następujących kierunkach: asystent osoby niepełnosprawnej, opiekun osoby starszej, opiekun medyczny
- osoby posiadające co najmniej 6-miesięczne, udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom niepełnosprawnym np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom niepełnosprawnych w formie wolontariatu
- osoby wskazane przez uczestnika Programu lub jego opiekuna prawnego
Usługi asystenta w szczególności polegać będą na:
- a) wyjściu, powrocie oraz/lub dojazdach w wybrane przez osobę niepełnosprawną miejsce (dom, praca, placówki oświatowe i szkoleniowe, świątynie, placówki służby zdrowia i rehabilitacyjne, gabinety lekarskie, urzędy, znajomi, rodzina, instytucje finansowe, wydarzenia kulturalne/rozrywkowe/społeczne/sportowe itp.);
- b) wyjściu, powrocie oraz/lub dojazdach na rehabilitację i zajęcia terapeutyczne;
- c) zakupach, z zastrzeżeniem aktywnego udziału osoby niepełnosprawnej przy ich realizacji,
- d) załatwianiu spraw urzędowych,
- e) nawiązaniu kontaktu/ współpracy z różnego rodzaju organizacjami,
- f) korzystaniu z dóbr kultury (tj. muzeum, teatr, kino, galerie sztuki, wystawy itp.).
Realizacja Programu planowana jest w miesiącach czerwiec - grudzień 2021 r.
Uczestnik Programu zobowiązany jest do złożenia Karty zgłoszenia do programu wraz z załącznikami w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Głogowie.
Uczestnik (bez względu na sytuację materialną) nie ponosi odpłatności za usługi asystenta.
Osoby zainteresowane prosimy o nawiązanie kontaktu z Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Głogowie, ul. Słowiańska 13 w godzinach od 9-14 Biuro Projektu pok. Nr 2 tel. 76 834 10 03.
Serdecznie zapraszamy do skorzystania z naszej oferty.
Z poważaniem
Krystyna Piasecka - Olejniczak
Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Głogowie